קרעי מציע להפריט את התאגיד: "מחסל את התחרות"

    אייל ראובן No Comments on קרעי מציע להפריט את התאגיד: "מחסל את התחרות"

    חה"כ שלמה קרעי במהדורת הבוקר: "אנחנו בהחלט מבינים שהגיע הזמן שכל ילדי ישראל יקבלו את התקציב שמגיע להם" | "השידור הציבורי מונע תחרות הוגנת בין כלי התקשורת. צריך להפריט אותו"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ שלמה קרעי (הליכוד), שהגיש הצעת חוק להפרטת תאגיד השידור הציבורי, אומר כי בעידן הנוכחי אין צורך בגוף שידור ציבורי והוא מחסל את התחרות בין כלי התקשורת. "הגשתי הצעת חוק להפרטת התאגיד. אנחנו בליכוד בעד כלכלה חופשית", אמר קרעי בריאיון לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי).

    הוא הסביר כי "השידור הציבורי מונע תחרות הוגנת בין כלי התקשורת כשהם מקבלים מימון ציבור של מעל 700 מיליון שקל בשנה ועוד 40-50 מיליון שמקבלת גל"צ ושירות חינמי של חיילים. קרוב למיליארד שקל מימון ציבורי. צריך להוציא להפרטה, למכרז. אם רוצים אותם והתכנים שלהם טובים – שמישהו יקנה אותם. בעידן הזה אין יותר צורך בשידור במימון ציבורי".

    קרעי נשאל – מה ההבדל בין זה לפעילותו של רה"מ לפיד נגד ערוץ 14, כנגדה יצאו בליכוד בחריפות? "יש הבדל גדול בין גוף תקשורת פרטי לגוף ציבורי שהציבור מממן. לוקחים לנו מהכיס מיליארד ש"ח בשנה ומעבירים לגוף תקשורת שיש לו אפילו רייטינג נמוך".

    "להבדיל מלפיד שניסה לסתום לנו את הפה, אנחנו לא אומרים אל תשדרו – אלא אם התכנים שלכם טובים לכו לשוק החופשי. אנחנו בעד תחרות אמיתית בשוק התקשורת", הוסיף. "סדר היום של התאגיד מוטה ולא מייצג את מגוון הדעות בציבור, אבל לא זו הסיבה. איננו רוצים לסתום פיות".

    לאחר מכן התייחס קרעי להתקדמות המשא ומתן: "אנחנו כבר בשלבים מתקדמים מאוד, הוגשו החתימות להחלפת יו"ר הכנסת כדי להתחיל בשלבי החקיקה. לא ברור עדיין אם יהיה יו"ר זמני או קבוע כבר מעכשיו. בינתיים יש עתיד דוחים את זה ומעכבים. גם כשדנו בעניין הסגנים הם עיכבו את זה כדי למנוע את החקיקה שאנחנו רוצים לקדם. הם תוקעים מקלות בגלגלים לרוב שנבחר בצורה דמוקרטית".

    על הדרישות החרדיות בנושא תקציב החינוך, אמר: "אני כבר שלוש שנים מוביל את המאבק, גם לטובת ילדי החינוך המיוחד שזו בושה שהם מקבלים פחות וגם בחינוך המוכר שאינו רשמי הרגיל. לומדים שם לימודי ליבה באופן כמעט מלא… אנחנו בהחלט מבינים שהגיע הזמן שכל ילדי ישראל יקבלו את התקציב שמגיע להם".



    0 תגובות